Followers

Sunday, February 13, 2011

pemburu dan burung gagak

gagak dan pemburu memang sahabat baik sejak kecil lagi. gagak suka menceritakan masalah kat pemburu dan begitu jugak kepada pemburu. si pemburu sangat menyayangi si burung gagak. pada suatu hari, mereka terpisah. terpisah jauh dan jauh. kerana ibu bapa si pemburu terpaksa pindah ke bandar. jadi tinggal lahh gagak bersama dengan keluarga nya di hutan. pemburu sangat sedih kerana mereka takut mereka ta dapat berjumpa lagi.

gagak merasa sangat sedih bila teringatkan pemburu. dia selalu berfikir yang pemburu da ade kawan baru dan melupakan nya. begitu juga dengan si pemburu. hari-hari dia menjadi semkin bosan kerana da tiada binatang yang berani bermain dengan-nya kerana mereka takut. si pemburu nekad ingin menjari gagak bila dia da besar nanti.

hari demi hari, bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun berlalu. da lebih sepuluh tahun mereka ta berjumpa. tapi gagak ta pernah melupakan si pemburu walau sesaat pun. si gagak tetap merindui si pemburu. tetapi si pemburu sudah lama melupakan gagak. dia langsung tidak ingat pasal gagak.

pada suatu hari, si gagak dan keluarganya datang melawat ke rumah sahabat mereka. tetapi oleh kerana sudah bertahun ta berjumpa, maka si gagak tidak tahu bahawa rumah yang mereka kunjungi itu adalah rumah keluarga si pemburu. masa to si pemburu ingin keluar berjalan bersama rakan nya. emak gagak memperkenalkan pemburu kepasa anak nya gagak. gagak hanya senyum manakala si pemburu berkata hai.

dan itu lah pertemuan terakhir mereka. mereka tidak lagi bertemu lagi selepas itu. si gagak mendapat tawaran untuk belajar di sebuah IPT dan berkenalan dengan seorang sahabat. sahabat nya itu sering bertanya bahawa si gagak kenal atau tidak dengan si pemburu. tetapi selepas sahabat nya menceritakan latar belakang si pemburu, baru lah si gagak mengecam si pemburu.

si gagak kembali teringat kepada si pemburu. dia add di FB. tapi ta berani na tegor. suatu hati, si pemburu menghantar link yang menakutkan kepada IM si gagak. lalu gagak menceritakan semua dan cuba untuk mengenal pasti bahawa dia merupakan si pemburu yang dicari nya selama ini.

akhirnyam, setelah berkenalan dan meng-imbas balik kenangan mereka, maka mereka pun mulalah cuba untuk rapat mcm dulu. friendship never end ;)

sekian. HAPPY VALENTINE readers.