Followers

Friday, April 22, 2011

disini

di sini aku bercerita
tentang hidup
tentang cinta 
dan tentang aku.
kau tak suka dengar?
pergi jauh-jauh. aku sudah muak dengan perangai kau.
sumpah aku tak suka.

di sini aku bercerita
bukan untuk melukakan
di sini aku meluah rasa
bukan untuk dihina

di sini aku bercerita
tentang kisah aku 
tentang cinta
tentang seseorang.
perhilah kau jauh-jauh wahai perasaan rindu.
aku tak ingin kau ada.

disini aku bercerita
tentang aku yang duduk termenung
sumpah. aku suka.
aku suka dengan sikap kau yang nakal
aku suka dengan sikap kau yang seolah memberi harapan. 
ya. sungguh aku suka
tiada sebab untuk aku membenci.

di sini aku bercerita
tentang dirinya yang sudah jauh pergi.
ya aku tahu. 
bagi nya aku hanya teman.teman biasa mungkin?

di sini aku bercerita. 
tentang dirinya yang sudah jauh meninggalkan aku.
mungkin dia tidak mengetahui hati aku 
mungkin dia tidak tahi bila dia bercerita
dan aku memandang ke mata nya
sumpah mata nya bersinar
yang menunjukan kebahagiaan.