Followers

Tuesday, March 15, 2011

perihal keegoaan lelaki

mari cerita perihal keegoan lelaki. aku benci bila lelaki ego. tapi aku rasa perempuan lebih ego dari lelaki. okeyy. itu kebenaran.

1. bila gaduh, mereka (lelaki) tak suka mengalah. mereka nak menang je. tak pernah nak ngaku salah even kesalahan to memang mereka yang buat.

2. lelaki ego suka menengking bila bergaduh. tak boleh ke jadi gentle then pujuk awek yang tengah marah to? ni ta, dah lahh buat awek marah, pas to nak menenking mereka pula. kesian awek to. pas to awek to dengan muka ta malu pergi pujuk mereka yang ego to. halahaiii. kasihan.

3. kalau lelaki mengongkong boleh dikatakan ego jgk kan. sebab biasa nya lelaki yang mengongkong selalu cuba nak tau apa yang awek mereka buat sehingga boleh menyebabkan awek awek to rimas! iskk, rimas tau takk! haha. kalau si awek kata nak keluar, mula lah tanya, nak kemana, dengan siapa. kalau jawaban ta puas hati, mula lah tak bagi. haduhh. okey now, cuba fikir secara positif, kau bukan mak bapak aku, aku keluar pun tak pakai duit kau, okey perempuan. jangan jadi robot depan mereka dan cuba ikut kata-kata mereka. itu nasihat aku. okeyy, then bila mereka keluar, ada mereka beri tahu kita? tiadaaa~~

4. lelaki ego selalu ingin menjauh dari kita. mungkin dia ingin kita menujuk dan memuja nya. ouhh pulesss. aku bukan perempuan manja yang kau cari.

5. lelaki ego suka menghilangkan diri. bila perlu hilang, bila tak perlu bersepah. memang tak getleman. cuba lahh try jadi gentleman. biar dipandang mulia semua gadis.

6. kadang-kadang lelaki pun ada PMS. mood tidak menentu yang ingin dipujuk. tapi bila awek sendiri yang merajuk? dibiarkan. lama-lama oke lah to. kann. selalau lelaki ego akan berkata macam to.

aku hanya mampu fikir sebanyak itu. kalau jumpa laki perihal ini. better tinggalkan~ haha