Followers

Saturday, October 09, 2010

kehidupan - hati , otak dan mata

hidup bersama kamu . hidup tapa kamo . :) . sorry kawan-kawan . vee agak bodoh dalam bahasa melayu . :) . entah kenapa vee rasa tiba-tiba na mengarang cerita pulak . kenapa tiba-tiba berimaginasi pulak . haha .

along kata : vee , sentiasa ingat 3 perkara , otak , mata dan hati . walaupun sekecil zarah . perkara uh boley memudaratkan masing-masing . fara kata : guna akal untuk berfikir . bila da berfikir , guna mata untuk melihat dan bila da melihat , biar hati yang tentukan . :) . harry kata : kalau da ta dapt gunakan mata , hati dan akal da ta boley selesakan masalah , gunakan kaki untuk melangkah jauh . :) .

vee cuba untuk ego . cuba melangkah tapi semakin vee ego . semakin ligat otak berfikir dan semakin ligat hati merindu . dan mata semakin terbayang kenangan yang telah berlalu . kenangan yang sudah dilupakan tetapi kembali bermain di ruang fikiran . kao pergi dan kao datang . ibarat pelangi yang muncul selepas hujan . sangat indah tetapi hanya sekejap .

hanya sekejap tapi iya akan sentiasa bermain di akal fikiran . kenapa ? itukah nama nya cinta ? cinta yang hilang dan pergi begitu sahaja . yap kata : jangan percaya pasangan tetapi percaya cinta . biar cinta yang tentukan semua nya . mimpi hanya mimpi , takkan dapat kita rasa di alam realiti . bila da mencintai , hati merasa ingin sangat dicintai . tetapi bila cinta ta kesampaian , hdup hanya dapat bergantung dalam mimpi-mimpi indah . mimpi indah yang hanya dapat dirasai oleh seorang pencinta .

bila si pencinta lari membawa hati yang lara , cuba untuk melupakan seseorang yang dicintai , jangan ingat dan jangan fikir si pencinta itu bahagia . kerana disebalik kebahagiaan dan kegembiraan itu tersembunyi berjuta perasaan hiba ,sedih , merindu . karana hanya si pencita sahaja yang merasa demikian .

p/s : vee da bermadah , hahah . ignore kan saja . winkkk~