Followers

Tuesday, September 21, 2010

kebahagiaan dan penderitaan

cerita yang telah menjadi kenangan antara kau dan aku . cerita cinta yang sering membuat aku rasa bahagia . cinta yang sering sahaja membuat aku termemnung dan menangis .

pertemuan : sewaktu sedang bergelak ketawa dengan rakan-rakan .. aku terpandang seseorang yang aku ta pernah nampak di kolej sebelum ini .. aku terpana dengan raut wajah nya .. susuk tubuh nya dan aku tersenyum sendiri .. aku menjadi semakin ta selesa bila dia datang ke arah kami dan duduk sebelah ku .. kenapa ? rupa2 nya salah seorang kwn ku adalah kwn rapat nya .. aku sedar .. aku ta boleh lari daripada memandang wajah nya .. ya .. dia comel .. badan nya tegap .. memang ciri ciri idaman seorang gadis .. dia menegurku .. tapi aku bt ta dengar .. dan seolah2 aku ni bisu ! aku hanya dapat melihat nya sekejap sahaja sbb dia kata dia ada class .. selepas pertemuan itu .. aku dapat rasa yang diri ku merindui dia .. 

perkenalan : sejak pertemuan beberapa hari lalu .. hati ku ta tenang .. aku ingin melihat diri nya ! aku ingin mengenali nya .. pertemuan pertama aku dan dia seprti sekeping CD yang diulang beberapa kali .. fikiran ku ta dapat jauh dari pada mengigati pertemuan itu .. aku merindui diri nya .. suatu hari .. aku tergerak na cari nama nya di fb.. dan akhir nya aku jumpa .. aku gembira ! gembira dan bahaggia yang teramat sangat .. hati ku bernyanyi nyanyi .. selepas beberapa minggu mengenali diri nya .. aku dan dia semakin rapat .. aku dapat rasa yang dia juga mencintai dan menyayangiku .. dan kami lena dibuai mimpi dan indahnya cinta .. aku dan dia sering berjumpa dan aku puas dapat berada di dakapan dada nya .. aku semakin berani akan cinta nya ..

penderitaan : kebahagian hanya sekejap .. ada sumber yang memberitahu dia ada gadis lain dalam hidup nya selain diriku .. aku sedih .. aku memberanikan diri bertanya kepada nya .. dia mengatakan bahawa dia sayang aku dan semua tu fitnah .. dia marah dan memaksa ku memberitahu dia siapa yang bt cerita buruk tentang diri nya .. aku terpaksa jujur dan memberitahu diri nya .. sepanjang malam aku menangis .. kenapa *kawan* yang aku percaya hampir membuat hubungan aku dan dia semakin rapuh ? dan aku seperti ta tahu siapa yang harus ku percaya .. *kawan* atau dia .. aku hanya mampu menangis .. sejak hal itu .. hubungan aku dan dia semakin jauh .. aku rindu akan diri nya .. rindu akan masa2 bahagia yang telah kita lalui .. aku rindu akan senyuman dia .. aku semakin jauh dengan dia kerana dia terlepas cakap .. aku hanya ucapkan "i miss you" tapi dia balas dengan "fuck" .. aku sedih dan tawar hati .. dan aku nekad untuk lari jauh dari dia .. dan aku cuba untuk lupakan dia.. 

perpisahan : kini .. aku telah belajar untuk hidup tanpa dia disisi .. walaupun kadang2 aku teringat akan kenangan aku dan dia .. kenaganyang takkan aku lupa .. 

p/s : kisah benar antara aku dan seseorang..